Jdi na obsah Jdi na menu
 


Novinky

21. 8. 2010

NOVINKY

 

22.10.2010 - Dnes byly 2 letouny airbus a320 společnosti POLAR AIR EGYPTO uskladněny na zimní sezónu do hangáru 23 na letišti PRAHA-Ruzyně. Uskladněny budou na začátku prosince 2010 taky oba letouny Boeing 737-800. Toto opatření je podstupováno každým rokem v zimním období ,kdy není objednáváno tolik charterových letů a vytížení linky Ostrava-Djerba pokryjí menší letouny B737-300 a B737-500.

Obrazek

12.10.2010 - Dnes vedení společnosti podepsalo obědnávku 3 strojů od firmy EMBRAER. Jedná se o 2 stroje EMB-190 ,které budou lítat na méně obsazených letech a 1 stroj EMB-145 ,který nahradí letoun atr 42-500 OK-PT1 zničený 12.9.2010 při nezdařeném přistání za nevhodných povětrnostních podmínek na letišti PRAHA-Ruzyně a bude nasazován na linkách PRAHA-OSTRAVA.

10.10.2010 - Dnes na letišti OSTRAVA přistál Boeing 767-300ER ,který bude po dobu 6 měsíců pronajat společně s Airbusem a310 a bude létat pod našima barvama na zimních charterových letech převážně do Karibiku.

Obrazek

/\

Boeing 767-300ER společnosti POLAR AIR po přistání na letišti Leoše Janáčka v Ostravě.

 

 

3.10.2010 - Dnešním dnem byla zrušena dceřinná společnost POLAR AIR AMERICA. Letouny společnosti byly převedeny zpět mateřské společnosti POLAR AIR a linka Berlín-New york převedena na Praha-New york.

27.9.2010 - Dnes byly představeny první letouny v nových barvách společnosti POLAR AIR. Důvodem změny barev bylo alespoň částečné sjednocení barev letadel. Mezi letouny byly nadále představeny nové letouny Boeing 737-300 a 737-500. Dále byl představen Boeing 737-800 ,který byl zbarven do barev CK EXIM tours.

Obrazek

                                                                        /\

 

                                  ATR 42-500 v nových barvách společnosti POLAR AIR.  

21.9.2010- Dnes byl vedení společnosti slavnostně představen Boeing 737-500 v barvách POLAR AIR ,který bude u naší společnosti lítat od října tohoto roku. Letoun byl zakoupen od firmy Boeing společně s 1 kusem letounu 737-300 , který bude u naší společnosti létat také od října. Datum prvního letu typu 737-500 je 1.10.2010 a typu 737-300 10.10.2010 a u obou se bude jednat o let Ostrava - Zarzis.

Obrazek

 

 

12.9.2010 - Naší nepříjemnou povinností je vám oznámit že včera 11.9.2010 se na letišti PRAHA-Ruzyně zřítil při přistávacím manévru stroj naší společnosti ATR-42 na lince OSTRAVA-PRAHA. Stroj se zřítil kolem 9 hodiny večerní za silného větru na Boeing 737-500 čekající na nájezdu na runwy. Ve stroji atr-42 bylo 25 osob včetně posádky ,avšak v v Boeingu 737 byla pouze posádka složená z 2 pilotů a 1 stevarda.

Obrazek

/\

ATR 42-500 OK-PT1 ,který se dne 11.9.2010 zřítil na letišti PRAHA-Ruzyně.

 

6.9.2010 - Dnes byl přebarven do barev POLAR AIR Boeing 737-500 ,který bude u naší společnosti lítat od 10/2010. Od listopadu bude lítat ještě jeden stroj tohoto tipu u naší dceřinné společnosti POLAR AIR EGYPTO.

1.9.2010 - Dnes v 15:30 byl převzat nový stroj Eurocopter EC135T2+ ,který bude u společnosti POLAR AIR RESCUE sloužit pod označením OK-PAC. Helikoptéra nahradí typ EC135T1 ,který nesl toto označení a po přeregistraci bude sloužit jako záložní stroj.

29.8.2010 - Dnes ve 13:40 nouzově přistál na letišti Praha-Kbely Douglas DC-3 ,který směřoval na pravidelné opravy na letiště Praha-Ruzyně. Letadlu ,které do roku 1995 patřilo české skrachovalé společnosti ENTER AIR ,vysadil pravý motor a levý strácel tah. Letadlo přistálo na jeden dobíhající motor a při brzdícím manévru vyjelo z dráhy.

 

Obrazek

Douglas DC-3 patřící historickým nadšencům v barvách bývalé společnosti ENTER AIR po nouzovém přistání na letišti PRAHA-Kbely.

 

 

 

3.7.2010 - Dnes byl představen letoun B737-800 dceřinné společnosti POLAR AIR EGYPTO v barvách TELEFONIKY O2.

 

15.5.2010 - Dnes v 18:30 byl představen letoun dceřinné společnosti POLAR AIR RUSSIA v barvách sítě VODAFONE.

16.3.2010 - Dnes v 15:00 byl představen 1. ze 2 letounů B737-800 v barvách sítě T-MOBILE lítající u společnosti POLAR AIR

ZAČÁTEK SPOLEČNOSTI

5.3.2001 - POLAR AIR si pronajímá letoun B737-300 s označením OK-FAN od společnosti FISCHER AIR.

19.12.1996 - Společnost POLAR AIR kupuje nový letoun Boeing 737-300.

15.11.1996 - Společnost ENTER AIR definitivně končí nový majitel se rozhodl společnost přejmenovat na POLAR AIR a změnit z dosavadní aerotaxi na linkovo-charterovou. Majitel POLAR AIR dále upozornil ,že společnost POLAR AIR nemá nic společného ze skrachovalou společností ENTER AIR a převzala pouze licence.

8.11.1996 - Společnost ENTER AIR (zrušená roku 1994) byla prodána novému majiteli. Byly prodány licence skrachovalé společnosti.

3.1.1995 - Po sporech o letoun DC-3 s označením OK-ENA , který ještě před rokem vlastnila skrachovalá společnost ENTER AIR byl dnes prodán leteckým historikům. Cena se v dražbě vyšplhala dostatečně vysoko na pokrytí zbývajících dluhů skrachovalé společnosti.

1.9.1994 - Letoun Grumman Goose G21A byl prodán leteckým historikům za rekordní sumu tohoto letounu.

21.8.1994 - Letoun DC-3 s označením OK-DAC byl prodán do leteckého muzea

19.5.1994 - Letouny Cessna 172 byly dnes prodány letišti Točná.

8.4.1994 - Dnes vzlétl z letiště PRAHA-Ruzyně letoun Boeing 727-200 od společnosti FLY do včerejšího rána  pronajímaný skrachovalou společností ENTER AIR.

Obrazek

Boeing 727-200 společnosti FLY startující po přebarvení z barev zkrachovalé české společnosti ENTER AIR z Mnichovského letiště.

 

 

 

 

 

5.4.1994 - Letecká společnost ENTER AIR se dnes ráno ocitla v konkurzu. Informovala o tom mluvčí společnosti s tím že důvodem krachu byl vysoký pokles klientely.

7.2.1994 - ENTER AIR včera zrušila 6 letů kvůli problémům s letounem B727 OK-ENT. Společnost FLY (majitel letounu) sdělila ,že dle nájemní smlouvy může za stav letounu nájemník a letoun byl při předávce nájemníkovi v naprostém pořádku.

6.2.1994 - ObrazekBoeing 727-200 společnosti ENTER AIR dnes odpoledne nouzově přistál na pražské Ruzyni ihned po problémech při startu. ,,Letoun měl problémy se odlepit od země a vyjel pravým podvozkem z dráhy. Po nakonec úspěšném startu zaznamenali piloti problémy s řízením ,a proto se rozhodli otočit letoun a přistát zpět.